Fotoverslag Moving Futures Rotterdam

1 maart 2017

Moving Futures festival in Rotterdam zit er weer op. Van 23 t/m 25 februari presenteerden we een uiteenlopend, ontroerend, boeiend en spraakmakend dans- performance programma in de Rotterdamse Schouwburg en op speciale locatie de Pauluskerk Rotterdam. We danken alle makers, onze lokale partners en het publiek voor deze bijzondere editie. Bekijk het beeldverslag gemaakt door A small production company hieronder.

Openingsprogramma

Het openingsprogramma op donderdag 23 februari bestond uit de voorstellingen Geisha’s Miracle van Jija Sohn en NAUTURAL van Jefta Tanate & Aïda Guirro Salinas. Dave Schwab, programmeur van de Rotterdamse Schouwburg en Kristin de Groot, artistiek directeur Dansateliers, opende vol trots deze editie. De avond werd voorgezet met de première van BLANKS van Ingrid Berger Myhre in combinatie met SHANGO trio van Guilherme Miotto.

Over BLANKS schreef theaterkrant.nl

Met het droge commentaar van de muur, het spel van verwachtingen die al dan niet worden ingelost en de Marthalerachtige geluidsgrapjes […]  is BLANKS een geestige, voorstelling. Dans die zichzelf relativeert: het kan.

Tijdens de opening ontvingen we een Europese delegatie, betrokken bij het project 360 – building strategies for communicating dance. De groep volgde het volledige programma en schreef ter afsluiting live mee aan een online review op Editthistpost.com. Dichter, dramaturg en onderzoeker Jochem Naafs sloot de avond af met stand-up poëzie waarin hij reflecteerde op de stukken die hij zag. De reflectie is hier te lezen.


Studenten van de Erasmus University College (EUC) gingen voor aanvang van de voorstellingen behind the scenes van de Rotterdamse Schouwburg.


Geisha’s Miracle – Jija Sohn


NAUTURAL – Jefta Tante & Aïda Guirro Salinas


Kristin de Groot, artistiek directeur Dansateliers, doet het welkomswoord.


Première of BLANKS by Ingrid Berger Myhre (Dansateliers)


De trotse crew van BLANKS na de première.


SHANGO trio – Guilherme Miotto


Publiek schrijft mee aan een gezamenlijke review op editthispost.com onder begeleiding van Domein voor Kunstkritiek.