Keren Rosenberg

Keren Rosenberg (IL) is een Amsterdamse performer, choreograaf en bewegingsonderzoeker. Met haar artistieke stem probeert Keren een fysieke en sociale politieke blik te verwoorden op het lichaam en de omgeving waarin het functioneert. Ze creëert met haar stem hybride ervaringen voor het publiek tussen een nachtclub en een podium, tussen een rockconcert en een tentoonstellingsruimte, waarbij ze samenwerkt met soulmate-kunstenaars op het gebied van fotografie, film, design en geluid.

Tijdens Moving Futures deelt Keren twee delen uit haar performatieve serie Going Primal:
Deel 2 – Punk Your Spirit
Deel 3 – Re- Connect
Re-Connect wordt begeleid met een live streamsessie van Body-House.

Over Body-House
Body-House is het fundament waarop Going Primal is gebouwd. Deze praktijk is Rosenbergs benadering en methode voor beweging en choreografie. Met deze fysieke en artistieke praktijk ontvouwt ze de dialoog tussen de energie die we onder onze huid houden en hoe we die aan de buitenkant delen. Daarom deelt ze Body-House als een fysiek en speels geleide praktijk met haar performers en publiek, aan het begin van een optreden als inleiding tot wat ze gaan zien. Op deze manier moedigt ze deelnemers aan om opnieuw verbinding te maken met hun eigen energiebron en lichamelijke vitaliteit door middel van beeldspraak, sensaties en innerlijke intuïtie.
Live Body-House sessies tijdens Moving Futures via Zoom:
Zo 25 april
Do 29 april; klik hier voor de link


Over Going Primal

Als we onze sociale huid zouden verwijderen, wat zullen we daaronder ontdekken?

Going Primal is een fysieke en rituele performatieve serie van Keren Rosenberg die bestaat uit zes delen van collectieve performatieve ervaringen, die het lichaam terug willen brengen in de tijd, naar zijn oorspronkelijke wortels en vorm: grenzeloos en vrij.

In een serie van zes delen wil Keren Rosenberg interdisciplinaire hybride performatieve ervaringen creëren voor haar publiek, zowel in het echte leven als in virtuele omgevingen.
Het verbindende element tussen deze hoofdstukken is dat ze allemaal voortkomen uit dezelfde onderzoeksvraag: “Als we de mogelijkheid zouden krijgen om een ​​nieuwe ruimte opnieuw te creëren op basis van alles wat we weten, wat voor ruimte zal dat dan zijn? Welk waardesysteem past het? ” Elk van de hoofdstukken biedt een andere ervaring die reflecteert op deze vragen.

Rosenberg speelt met de codes en verwachtingen van verschillende sociale ruimtes, van nachtclub en modern danstheater tot rockconcert, tentoonstellingsruimte en een virtuele rave-ervaring. Rosenberg haalt haar inspiratie uit haar ervaringen in de punkrockscene en illegale raves in de buitenlucht eind jaren ’90 in Israël. Going Primal wordt beïnvloed door deze oer-‘rave’ die ontstond in de woestijn. Op deze reis nodigt ze soulmate-artiesten uit verschillende disciplines en landen uit om met haar samen te werken bij het creëren van transformatieve universums.

In de pers:

“Zo’n kracht, zo’n lichaam, zo’n podiumpersoonlijkheid. Rosenberg is geweldig om te zien: als man, als vrouw en alles daar tussenin. ” (Volkskrant magazine)

Theaterkrant over het eerste deel: Not On This Earth – The Void of Longing: